Enter your keyword

Greșeli pe care le faci când angajezi un web designer

Greșeli pe care le faci când angajezi un web designer

Greșeli pe care le faci când angajezi un web designer

6 greșeli stupide pe care oameni deștepți le fac atunci când angajează un web designer

Angajeaza un Web Designer

Vrem să împărtășim 6 greșeli pe care le faceți la angajarea unui web designer, greșeli pe care mulți web designeri nu doresc să le cunoașteți. Motivul pentru care nu vor ca voi să știți aceste greșeli este că majoritatea dintre ei se prezintă drept vrăjitori cu puteri magice secrete, pe care le folosesc pentru a manipula clienții. Acestora li se induce ideea că design-ul site-ului este un proces mult mai complex și mai problematic decât este acesta în mod real. Sfaturile noastre vă vor ajuta să evitați unele dintre greșelile stupide la care oameni, de altfel inteligenți, nu s-ar gândi în momentul angajării unui web designer.

Așa că, fără alte discuții, iată cele 6 greșeli:

1. Plătiți prea puțin

Cu toții ne-am dori să primim pe gratis, sau, cel puțin, dorim ceva la un preț foarte mic.  Web designul este și el un serviciu care nu este diferit de alte realități. Majoritatea persoanelor gândesc despre web design în felul următor – dacă plătesc sume enorme pentru un site, aceștia sunt bani pe care îi pierd. În schimb aș putea negocia și aș putea obține un site care să coste mult mai puțin. Astfel aș putea să economisesc. Nimic mai adevărat! Prin negociere se pot economisi bani. Însă, ține minte, puțin dai, puțin primești! Pentru multe persoane, motivul ultim pentru a avea un site este pentru A CÂȘTIGA bani, nu pentru a-i cheltui. Majoritatea persoanelor au site-uri construite pentru a-și promova serviciile sau pentru a vinde un produs. În orice caz, încearcă să câștige bani prin intermediul acelui site.

Nu uita: ieftin dai, ieftin face

Dacă vă zgârciți când vine vorba de site-ul vostru, riscați să aveți un site de mâna a doua și neprofesional. Acesta nu vă va aduce la fel se mult câștig ca un site profesional.
Iată unul din costurile ascunse când vine vorba de prețul site-ului. Mai jos vă prezint câteva dintre metodele cele mai frecvente prin care diverse persoane încearcă să economisească bani când vine vorba de site-ul lor. De asemenea, vă voi prezenta și dezavantajele asociate acestor metode.

  • Utilizarea unui serviciu “Gratuit” pentru construirea unui site, cum ar fi Squarespace

Am folosit cuvântul “gratuit” ( între ghilimele de rigoare) deoarece am încercat să evidențiez ca totul are un cost. Chiar dacă este gratuit. Multe persoane mă întreabă despre Squarespace și se gândesc dacă sunt sau nu îngrijorat de toate aceste site-uri “gratuite” ,disponibile acum. De asemenea sunt întrebat și dacă acestea îmi vor lua din afacere. Adevărul este ca site-urile “gratuite”, cum ar fi Squarespace, nu au nimic de-a face cu afacerea mea. Comparația pe care îmi place să o fac este cu angajarea unui fotograf pentru o nuntă.

  • Un site de top  poate face o diferență de câteva sute de dolari în vânzări.

Există camere SLR calitative, care pot face poze frumoase. Așa că de ce s-ar obosi cineva să angajeze un fotograf de nunți? Mai mult, de ce ar plăti cineva 5-10 mii pentru un fotograf de nunți, când puteți face poze “gratuit”? Puteți apela la ajutorul prietenului vostru, pe care să îl echipați cu o cameră SLR bună. Răspunsul este simplu! Faceți acest lucru pentru că este nunta voastră! Este una dintre cele mai importante zile din viața voastră. Veți dori să vă uitați la aceste poze și să vă amintiți de această zi plină de momente frumoase. Păi, același lucru se aplică și site-ului vostru. Dacă aveți o afacere mica sau mijlocie, costul de oportunitate poate face o diferență de câteva sute de euro în vânzări.

  • Folosirea unor website-uri gen Godaddy sau unor site-uri similare DYI pentru realizarea unor site-uri proprii

Problema cu site-urile pe care le puteți construi singuri este aspectul lor ieftin și neprofesional. Toate utilizează teme identice, lucru care le face să arate ca site-urile de mâna a doua.

  • Angajarea unei firme gigant de web design

Dacă veți căuta online, veți găsi multe din  firmele de web design cu prestigiu care pretind să vă ofere un website customizat  sub 2,000. Crudul adevăr este că aceste firme de web design vă vând un șablon, căruia îi ajustează culorile. Designerul, ca atare, este probabil cineva din India sau Bangladesh, cu care nu veți vorbi nici măcar o dată. Site-ul în sine probabil că are un aspect destul de comun. Și, cel mai rău lucru, după toate serviciile extra oferite pentru paginile suplimentare, conturi de e-mail, un CMS, formulare de contact și toate celelalte lucruri, probabil veți ajunge să plătiți mult mai mult decât prețul prezentat inițial.

Țineți minte:  Gândiți-vă la impactul pe termen lung pe care îl va avea un site neprofesional asupra imaginii firmei voastre. Veți economisi degeaba câțiva lei.

2. Plătiți prea mult

Designerii web nu au puteri magice, chiar dacă sunt multe persoane necunoscătoare care încă îi percep astfel. Iată un mic secret despre web design. Nu există programe secrete sau avansate pentru design. Chiar dacă plătiți 1,000 sau 100,000 pentru un site, în privința design-ului, în mare parte, majoritatea sunt construite în CSS și HTML. Plata a 10,000 lei suplimentari nu va schimba faptul că veți primi o pagină marcată cu HTML și aranjată utilizând CSS. Nu vă lăsați păcăliți de firmele de design de top, în privința acestui lucru. Dacă navigați pe un site cum ar fi Apple.com, chiar dacă este un site frumos, tot este bazat pe CSS și HTML din punct de vedere al design-ului. (Da, desigur, utilizează multe alte limbaje de programare din punct de vedere al funcționalității, dar designul nu este nimic special.)

Țineți minte: Nu faceți greșeala să plătiți prea mult pentru site, când nu este necesar. Și nu lăsați terminologia complexă a site-urilor să vă manipuleze în a crede că designerul este un vrăjitor!

3. Angajați un designer să vă construiască site-ul

Designerii, fie ca sunt web designeri sau designeri de grafică, în esența lor ei sunt artiști. Prin acest lucru vreau să spun că se axează mai mult pe aspectul lucrurilor, pe estetic, pe plăcut și frumos.
Dar! Mulți designeri eșuează în a înțelege scopul site-ului.

SUGESTIE: Nu trebuie doar să arate frumos.

Nu, scopul unui site este să vândă ceva, fie un serviciu, fie un produs. În mod tipic, scopul unui site este să determine vizitatorii să vă contacteze, astfel încât să ajungă într-o zi să vă plătească.
Problema apare atunci când lucrați cu cineva care se axează prea mult pe design și uită de acest lucru. Vă sfătuiesc să vă faceți un website urât? Sigur că nu! Sunt întru-totul de acord că trebuie să aveți un site frumos, elegant. Dar este important să rețineți că, la sfârșitul lunii, nu puteți depozita frumusețea într-un cont bancar.

Țineți minte: Iată cum știți că ați vizitat un site minunat. Nu atunci când vă gândiți “Wow! Ce site frumos!”, ci atunci când gândiți “Wow! Trebuie să cumpăr acel produs sau serviciu!”

4. Nu Aveti CMS

CMS înseamnă Content Management System (Sistem de Management al Conținutului), fiind un program care vă ajută să gestionați și să actualizați site-ul de unii singuri. În trecut, singurul mod prin care cineva putea să actualizeze un site era prin editarea manuală a paginilor de cod individuale. Cu un CMS, puteți schimba conținutul site-ului, adăuga imagini și chiar adăuga și pagini, fără a avea nevoie de un dezvoltator de site-uri web. Fără CMS, veți fi dependent de un dezvoltator de site-uri oricând veți avea nevoie să schimbați sau să actualizați site-ul. Nu numai că acesta este un cost suplimentar, ci poate fi un coșmar atunci când trebuie să schimbați rapid ceva și să nu puteți contacta designerul site-ului pentru a face actualizările.

Țineți minte: Asigurați-vă că designerul vostru utilizează CMS, de preferat unul utilizat frecvent, cum ar fi WordPress, Joomla sau Drupal.

5. Nu sunteți atenți la taxele ascunse

Mulți designeri de site-uri vă vor atrage printr-un preț atractiv, doar pentru a vă surprinde apoi cu o groază de de costuri suplimentare. Atunci când angajați un designer, cel mai bun mod de a evita acest coșmar este să stabiliți cererile proiectului și să i le dați în scris, într-un contract, care subliniază prețul exact. De asemenea trebuie să fiți atenți la designerii care nu oferă o garanție de returnare a banilor sau care nu au multe recenzii. O garanție de returnare a banilor arată că designerul este serios și nu se avânta să păcălească persoane. Având o mulțime de comentarii de calitate, cu link-uri directe către site-urile lor,  designerii demonstrează faptul că munca pe care au depus-o a fost de calitate iar clienții au fost mulțumiți. Nu vă temeți să vă adresați unor clienți anteriori ai designerului web pentru a vedea ce părere au despre experiența lor.

Țineți minte: Nu va temeți să discutați cu designerul vostru web și asigurați-vă că nu vă vor păcăli cu o grămadă de costuri ascunse.

6. Nu cunosc prea bine SEO și rețelele de socializare

Nu are niciun rost să aveți un site minunat dacă nimeni nu îl va accesa. Am auzit atât de multe persoane care se tem că au cheltuit mulți bani pe un website, doar că nu au niciun vizitator.
Cele mai bune două surse de trafic pentru site-ul vostru sunt persoanele pe care le cunoașteți deja, de pe rețelele de socializare și Google, adică SEO.
SEO înseamnă Search Engine Optimization (Optimizarea pentru Motorul de Căutare) și are legătura cu modul în care oamenii vă pot găsi în rezultatele organice (gratuite), de pe Google.
Rețelele de Socializare includ Facebook, Twitter, YouTube si Yelp, unde oamenii se adună pentru a împărtăși experiențele despre care au auzit.
Este esențial să lucrați cu un web designer care are o înțelegere fermă asupra SEO-ului și rețelelor de socializare, și care, încă de la început, dezvoltă o strategie pentru a le integra în site-ul vostru.

Țineți minte: Asigurați-vă că găsiți un designer care vă va ajuta să integrați rețelele de socializare și SEO în planul general al designului web.