Marketing, PR digital și SEO. Care este diferența?
Sunteți confuz în legătură cu ceea ce vând agențiile? Fiecare agenție prezintă serviciile sale în mod diferit. Acest lucru face internet marketing-ul atât de frustrant pentru clienți. O agenție numește o anumită activitate de marketing conținut de marketing, alta o numește PR digital și o a treia o numește SEO. Dacă aveți în vedere aceste diferențe, veți fi într-o poziție mai bună să investiți bani în tipul de marketing de unde veți primi cel mai mare venit.
MARKETING DE CONȚINUT – DEFINIȚIE
Marketing-ul de conținut consta în scrierea conținutului pentru a promova anumite obiective de marketing. Aceste obiective pot fi, printre altele, atragerea clienților noi, păstrarea clienților curenți, evaluări reale ale căutărilor, link-uri sau generare de profit; publicizarea brand-ului, afinitatea brand-ului sau îndrumarea intelectuală.
Marketing-ul de conținut este un termen amplu: se poate referi la conținut original creat de o companie, conținut extern agregat de o companie, conținut pe website-ul unei companii și conținut folosit pentru reclama, PR, SEO, PPC; e-mail marketing, reclamă afișată, marketing de informare socială, marketing afiliat; relații de vânzare, video, prezentări, cărți, e-cărți – și multe altele.
PR DIGITAL – DEFINIȚIE
PR-ul digital folosește conținutul pentru a comunica audienței vizate (publicului) o imagine pozitivă a companiei sau brandului.
Audiențele unei campanii tipice de PR digital includ actualii clienți, viitorii clienți, jurnaliștii. De asemenea, includ comunitățile unde se află sedii ale companiei sau comunități și regiuni geografice incluse în afacerile companiei. Pentru a stabili o imagine pozitivă prin informare și credibilitate, tehnicile obișnuite constau în publicații continue în presă și crearea de articole țintite pe alte website-uri. De aici membrii unei firme își pot căuta informații. PR-ul digital este în special solicitat de organizațiile mari. Acestea sunt vulnerabile în fața publicității negative, conflictelor politice sau sociale. Aceste firme necesită un control al pierderilor datorate problemelor legate de calitatea produsului; controverselor sau altor cauze ale publicității negative.
SEO – DEFINIȚIE
SEO este domeniul marketing-ului online prin care se urmărește îmbunătățirea vizibilității în rezultatele căutărilor, în timp real, iar cel mai important motor de căutare este Google. Companiile utilizează SEO pentru a genera link-uri spre vânzări sau pentru venit online, ocazional cu obiective secundare, cum ar fi creșterea brandului și a traficului pe website. SEO folosește o varietate de tehnici pentru îmbunătățirea vizibilității reale a unei companii; unele dintre aceste tehnici implica crearea de conținut, de exemplu, articole care nu se află pe site și care pot fi comercializate pentru a obține legături importante cu website-ul companiei. Alte tehnici SEO, cum ar fi îmbunătățirea timpului de încărcare a paginii web, se leagă mai puțin de conținut.
CUM LUCREAZĂ ÎMPREUNĂ CONTENT MARKETING-UL, PR-UL DIGITAL ȘI SEO-UL?
Iată câteva elemente importante ale acestor trei discipline de marketing, care vă vor ajuta să înțelegeți unde se încadrează fiecare în planul dumneavoastră de marketing:
- Nu puteți cumpăra o campanie de ”marketing de conținut” – acesta este un termen prea larg. Alternativ, puteți spune “Noi dorim o campanie de marketing de conținut, cu scopul limitat de a genera vânzări și link-uri spre vânzări”, iar astfel veți primi un proiect inteligibil și substanțial.
- PR-ul digital este valoros pentru companiile aflate în situația descrisă mai sus; cu toate acestea, PR-ul digital, de unul singur, nu va îmbunătăți procesul SEO, deoarece nu utilizează tehnici SEO. Dar o campanie SEO poate avea un efect pozitiv asupra PR-ului online, contribuind la îmbunătățirea credibilității unei companii prin a-i spori proeminenta pe Google – dar acesta ar fi doar unul dintre beneficii.
- În executarea campaniei, SEO utilizează tehnici de marketing de conținut și PR digital, cum ar fi crearea, editarea și marketing-ul de conținut, pentru publiciști și audiențele vizate – având în vedere diferența semnificativă ca aceste tehnici sunt folosite în mod specific pentru a îmbunătăți rezultatele reale de căutare. De exemplu, o campanie SEO nu ar implica producerea de colaterali (vecini) de vânzări, ci doar dacă ar fi legată de îmbunătățirea palpabila a gradului de căutare.
DE CE AM NEVOIE? MARKETING DE CONȚINUT, PR DIGITAL SAU SEO?
Nu există un răspuns exact la aceasta întrebare pentru ca nevoile fiecărei companii diferă:
- SEO este probabil cea mai comună necesitate. Deoarece majoritatea companiilor au nevoie de o cercetare reală pentru lead-uri sau surse de venit. În multe cazuri, cercetarea reală este singura și cea mai importantă cale prezentă sau cu potențial de viitor.
- PR-ul digital, prin contrast, este cel mai puțin necesar pentru companiile mici și mijlocii. Dacă aveți de-a face cu provocările menționate anterior, veți avea nevoie de o campanie de PR digital. Cu toate acestea, veți fi mai mulțumiți cu SEO sau cu alt tip de campanie de internet marketing, dacă obiectivul dumneavoastră primar nu constă în construirea imaginii.
- Marketing-ul de conținut este mai degrabă un set de aptitudini, decât o campanie de marketing. Abilitatea de a creea conținut de înaltă calitate și de a-l lansa pe piață, în mod eficient, va fi crucială în cazul multor tipuri de campanii de marketing. Unele companii favorizează dezvoltarea echipelor proprii care se ocupă de conținut, în timp ce altele se bazează pe agențiile de internet marketing.
Conținutul poate fi creat și lansat pe piața din interior, din exterior (printr-o agenție) sau în colaborare. Unele companii sunt capabile să-și creeze propriul conținut, dar nu sunt echipate să-l lanseze eficient pe piață. Alte companii necesită mult suport în crearea conținutului, dar au echipe interne excelente pentru distribuirea conținutului pe rețelele lor sociale și de media. Deși, cel mai adesea, tot este necesară o colaborare pentru a duce totul la bun sfârșit.
CE LUCRURI IMPORTANTE TREBUIE SĂ REȚINEȚI
Dacă aveți o campanie SEO și aveți aptitudini interne slabe pentru marketing-ul conținutului sau dacă doriți o soluție rapidă, va trebui să angajați o agenție SEO cu abilități profesionale de marketing de conținut. Orice campanie va eșua fără aceste aptitudini utilizate de SEO.
Aptitudinile necesare unei agenții, pentru efectuarea unei campanii de succes, includ:
– identificarea subiectelor relevante și importante pentru publicul vizat
– crearea (independentă sau în colaborare) unui conținut solid, într-o varietate de formate, ca text și ilustrații;
– marketing-ul conținutului publiciștilor dincolo de site (cu abilitatea adițională de a identifica publiciștii refuzați de SEO);
– evaluarea impactului conținutului asupra măsurătorilor KPI (în cazul SEO, aceștia ar fi legăturile, traficul și conversiile).
Sperăm că aceste informații v-au ajutat să înțelegeți cei trei termeni. Vă rugăm să ne contactați dacă aveți întrebări suplimentare.