Enter your keyword

10 idei de social media marketing pentru afacerea ta

social media

Cea mai modernă modalitate de a vă promova afacerea este marketing-ul online de tip “social media”. De ce ați alege această modalitate pentru a vă face publicitate? Simplu! Pentru că tot mai multe persoane folosesc astăzi internetul. De la paginile de socializare până la presa online tot mai mulți dintre noi tindem să ne petrecem măcar câteva ore pe zi folosind internetul. Așadar marketingul social media este una dintre cele mai accesibile dar și eficiente metode pentru a obține clienți noi.

În ultimul deceniu, Facebook, Twitter, Pinterest, Instagram, Snapchat și alte platforme sociale au redefinit modul în care oamenii fac afaceri. Organizațiile de pe tot globul se bazează acum pe social media pentru a împărtăși fotografiile, ofertele noi, realizările și alte informații importante. Fiecare platformă social media oferă o oportunitate unică de a vă distribui mesajul către publicul țintă.

Deoarece lumea afacerilor este extrem de competitivă, găsirea unor modalități inovatoare de a iesi în evidență necesită creativitate. Iată câteva sfaturi pentru a vă ajuta să comercializați eficient afacerea dumneavoastră pe internet.

  1. Cunoașteți-vă publicul țintă

Este esențial să cunoașteți publicul înainte de a acționa. Fiecare business are specificul său, ca atare trebuie să vă gândiți bine cui vindeți sau promovați bunurile sau serviciile dumneavoastră off-line, adică în viața reală. Dacă aveți în minte tiparul cumpărătorului dumneavoastră real atunci vă puteți contura o idée despe modalitatea în care acesta s-ar comporta și în mediul online. Ce beneficii ale produsului sau serviciului pe care îl oferiți l-ar putea atrage. Ce detalii l-ar putea ține departe de oferta dumneavoastră. Faceți o analiză beneficiu-risc asupra bunului sau serviciului pe care doriți să îl promovați online. Astfel aveți mai multe șanse să găsiți acele formule de marketing care să vă atragă potențialii clienți.

Fie că vreți să încurajați persoanele potrivite să viziteze sediul afacerii sau site-ul dumneavoastră, fie că doriți să impulsionați potențialii clienți să cumpere bunuri online, strategia de marketing trebuie adaptată tiparului clienților pe care doriți să îi atrageți.

  1. Educați-vă publicul (clienții fideli și pe cei care vă urmăresc activitatea online)

Clienții fideli dar și publicul mai larg vă pot urmări pe platformele de social media pentru a fi la curent cu noile dumneavoastră realizări. Social media oferă companiilor oportunitatea de a-și face publicitate cu privire la serviciile și produsele pe care le oferă. Orice firmă sau persoană fizică autorizată își poate folosi contul de socializare pentru a-și promova produsele, ofertele, soldările sau lansările de noi produse. Se pot utiliza conturile de socializare pentru promovarea unor servicii, pentru crearea de evenimente – cum ar fi lansări de carte sau deschiderea unui nou punct de lucru. Așadar un cont de socializare poate fi folosit ca instrument de marketing care să vă ajute la difuzarea de informații esențiale despre afacerea dumneavoastră.

  1. Adăugați fotografii ale produselor pe care le comercializați.

Postările atractive din mediul online nu trebuie neapărat să fie sub forma unor texte. Se spune că o poză valorează cât o mie de cuvinte. De aceea puteți atrage mult mai ușor lead-uri – potențiali clienți și chiar să generați vânzări – doar postând imagini. Vă încurajăm să distribuiți fotografii legate de mediul dumneavoastră de lucru. Cu acordul membrilor echipei dumneavoastră puteți face cunoscută imaginea reală a firmei dumneavoastră. Puteți folosi butonul de live, puteți crea filmulețe sau gif-uri care să vorbească despre firma dumneavoastră. Este necesar să deveniți vizibili online. Adică să vă faceți cunoscuți pe dumneavoastră, membrii echipei sau produsele pe care le comercializați prin intermediul pozelor sau filmărilor. Cu cât modalitatea prin care vă faceți cunoscut este mai inedită cu atât vă cresc șansele să atrageți cât mai mulți clienți.

  1. Creați-vă o imagine puternică

Înainte de a începe acest proces de marketing este bine vă gândiți la imaginea pe care vreți să o promovați despre dumneavoastră. Spațiul social media este un spațiu în care este ușor să influențezi publicul în direcția pe care ți-o dorești. Însă dacă această imagine pe care o abordați diferă fundamental de imaginea reală, publicul va afla și va fi dezamăgit. Este ușor să-ți atragi clienți, însă este mult mai greu să îi și păstrezi. Dacă imaginea afișată de companie este amăgitoare impactul asupra vânzărilor va fi devastator pe termen mediu și lung.  De aceea trebuie să vă concentrați pe crearea combinației potrivite de oferte speciale, servicii, promoții, premii și alte tactici de promovare. Folosind setul potrivit de mesaje de marketing, afacerea dumneavoastră poate câștiga recunoașterea și poate construi un brand solid pe termen mediu și lung.

  1. Vorbiți despre realizările sau premiile pe care le-ați obținut

Vi s-a înmânat un premiu, ați participat la o conferința sau un concurs și ați primit o diplomă? Ați împlinit 5 ani de când existați ca entitate fiscală, ați atins un număr rotund de clienți sau utilizatori? Este cel mai nimerit moment să postați despre această realizare. Postările despre acest tip de evenimente sunt unele dintre cele mai bune strategii de marketing. Rețelele de social media sunt platforme importante unde oamenii caută informații despre branduri și companii. Dacă afacerea dumneavoastră a ieșit recent în evidență cu o stfel de realizare permiteți oamenilor să știe despre acest lucru. Oamenii tind mereu să urmărească și să utilizeze produsele cele mai bune. Cu toții suntem atrași de cele mai notabile mărci.

Dacă primiți comentarii pozitive din partea clienților, este întotdeauna o idee bună să le distribuiți. De asemenea reacția pozitivă a mediului dumneavoastră real de viață ajută enorm eforturilor de marketing.

Prin intermediul mediului online puteți provoca oamenii care vă cunosc să vorbească despre dumneavoastră. Clienții mulțumiți vă vor face publicitate și cu cât îi implicați mai mult în online cu atât veți spori numărul acestora și, categoric, și veniturile afacerii dumneavoastră.

  1. Verificați-vă concurenții

În zilele noastre sunt din ce în ce mai puține afacerile de nișă. De aceea, atunci când pe segmental tău de business există déjà concurență, este dificil să iesi în evidență, să fii inedit. Una din soluții ar fi să te ții mereu la current cu ce întreprinde concurența. Astfel veți putea îmbunătăți, în timp real,  tehnicile de marketing. Pentru a obține un avantaj competitiv, ar fi bine să fiți atenți la:

  • Cât de des postează noutăți concurența dumneavoastră pe platformele sociale?
  • În ce momente ale zilei postează concurenții dumneavoastră?
  • Ce tipuri de postări primesc multe like-uri, share-uri sau comentarii?
  • Există alte platforme pe care se bazează concurenții dumneavoastră?
  • Efectuarea unui sondaj de opinie în rândul clienților dumneavoastră poate ajuta eforturilor de marketing. Folosiți informațiile cu înțelepciune pentru a dezvolta tactici noi de marketing, apoi utilizați-le online.
  1. Creați-vă un blog

Nu trebuie să fiți un scriitor abil, de aceea puteți angaja cu ușurință o persoană calificată pentru a vă scrie articole pentru blog. Aceste articole trebuie să conțină informații relevante pentru afacerea dumneavoastră. Pot fi articole care să se concentreze asupra bunurilor sau serviciilor pe care doriți să le promovați. De asemenea puteți posta articole de larg interes, care să conțină informații generale despre branșa dumneavoastră de activitate. Această activitate poate fi una din care să câștige atât cel care scrie (blogger-ul) cât și firma în numele căreia acesta postează. Blogger-ul adaugă un proiect nou portofoliului său în timp ce afacerea dumneavoastră își face publicitate. Deși postare de articole pe blog-uri este o tehnică simplă de marketing, puține companii din România o iau în considerare ca pe o tactică eficientă.

Pentru a vă crește impactul în mediul online luați legătura cu bloggeri influenți. Acești influenceri au mulți adepți și sunt urmăriți zilnic în mediul online, ca atare “vocea” lor vă poate face multă publicitate. De asemenea puteți lua în considerare și publicarea de articole pe alte site-uri, decât al dumneavoastră.

Scrierea blogurilor este o modalitate ușoară de a ajunge la publicul țintă. Puteți să oferiți sfaturi simple despre articole artizanale, să împărtășiți informații despre business-ul dumneavoastră sau să oferiți sugestii utile care răspund nevoilor cititorului. Asigurați-vă că postările de pe blog sunt interesante pentru a vă transforma  cititorii de ocazie în clienți fideli.

  1. Informați-vă permanent clienții

O altă abordare eficientă de marketing este informarea permanentă a clienților. Puteți face acest lucru apelând la instrumentele de marketing pe care vi le pun la dispoziție Facebook, Twitter sau Instagram. Acestea sunt unele dintre cele mai bune platforme sociale media care vă vor ajuta să atrageți clienți prin publicarea noutăților care se întâmplă în cadrul organizației dumneavoastră.

  1. Valorificați-vă angajații

Dacă angajații firmei dumneavoastră acceptă acest lucru postați fotografii cu aceștia pe conturile dumneavoastră de socializare. Adăugați descrieri scurte, inteligente și creative tuturor fotografiilor pe care le postați. Aceste fotografii vor demonstra faptul că prețuiți oamenii care lucrează pentru dumneavoastră. Potențialii clienți își vor forma o opinie despre dumneavoastră, echipa pe care o conduceți cât și despre atmosfera de la locul de muncă. Cei care vor intra în contact direct cu angajații sau chiar cu dumneavoastră vor ști dinainte la ce să se aștepte. Veți fi surprinși să observați că cei care vă contactează se comport ca și cum sunteți cunoștințe vechi. Este important pentru clienții dumneavostră să se simtă în siguranță și să fie relaxați atunci când fac afaceri. De asemenea este sănătos și pentru membrii echipei dumneavoastră să se simtă apreciați la locul de muncă. Angajații dumneavostră vor fi mult mai motivați să muncească mai ales atunci când știu că eforturile lor sunt luate în considerare.

  1. Lansați un concurs de fotografii

Dacă doriți să obțineți o cantitate mare de conținut generat de utilizatori (UGC), puteți  lansa un concurs de fotografie pe contul social media. Un concurs de fotografie este o modalitate excelentă de a obține angajamentul clienților. Cei care își trimit fotografiile vor continua să verifice pagina de social media pentru actualizări și îi vor încuraja pe membrii familiei și prietenilor să se înscrie în concurs. Acest lucru va genera un trafic ridicat pe pagina dumneavoastră de socializare. Unele idei ar putea să nu funcționeze la început, dar nu este nevoie să vă simțiți descurajați. Fiți consecvenți doar așa vă veți putea extinde baza de clienți. Dacă încă nu aveți un cont pe rețelele de socializare, nu mai ezitați, înscrieți-vă cât mai urgent. Dacă nu v-ați mai actualizat contul de social media în ultima vreme, faceți-o acum.