Enter your keyword

De ce e importantă optimizarea pentru reţele de socializare

Toată lumea ştie că optimizarea motorului de căutare (SEO) este esenţială pentru prosperitatea afacerii – până la urmă, 80% din click-uri provin de la prima pagină a rezultatelor căutarii – dar ştiaţi că aceasta este doar o piesă dintr-un puzzle mult mai mare?

Deşi motoarele de căutare oferă trafic semnificativ, cu siguranţă nu sunt singurele posibilităţi care vă stau la îndemână pentru a vă face cunoscută afacerea.  Da, pentru ca afacerea voastră să iasă în evidenţă, trebuie să fiţi uşor de găsit după rularea căutării. De asemenea, trebuie să menţineţi un brand profesional şi să fiţi încrezători atunci când clienţii potenţiali dau de afacerea voastră în alte moduri; din ce în ce mai mult, clienţii descoperă afaceri noi prin interrmediul rețelelor de socializare Facebook și Twitter (printre alte platforme).

Din acest motiv, marketerii profesionişti trebuie să prioritizeze şi optimizarea reţelelor sociale sau SMO (Social Media Optimization).

Ce este SMO?

La baza, SMO inseamnă optimizarea site-ului vostru şi a conţinutului acestuia pentru a fi interesant, atrăgător şi relevant atunci când este distribuit pe platformele de socializare. Acestă operațiune are mai multe fațete.

De exemplu, o forma de SMO ar putea fi un plugin sau o caracteristică în sistemul vostru de gestionare a conţinutului (CMS) care vă permite să editaţi textul auto-populat atunci când cineva distribuie unul dintre link-urile voastre pe Facebook sau Twitter. Sau poate presupune schimbarea câmpurilor pentru butoanele de “share”, pentru a se asigura că utilizatorul împărtăşeşte un text îndeajuns de scurt pentru a se încadra într-un tweet. De asemenea se pot folosi imagini care vor arăta bine pe Facebook şi care încurajează implicarea utilizatorului.

Indiferent de modul în care alegeți să realizați SMO, acesta trebuie să fie o prioritate.

De ce contează SMO?

Există două tipuri de share-uri pe platformele de socializare:  cele în care cineva copiază linkul şi îl lasă pe platforma aleasă, împreună cu câteva gânduri şi cele în care utilizatorul atinge butonul „share” şi trece mai departe. Sunt două modalităţi diferite de a interacţiona cu conţinutul şi două modalităţi diferite prin care oamenilor le place să împărtăşească informaţii cu cercul lor social.

Cu toate acestea, ele trebuie să producă rezultate directe şi fiabile.

Gândiți-vă puțin la un aswpect: de câte ori aţi văzut o persoană cunoscută care distribuie un link pe Facebook care conține un text tăiat, alterat sau neclar? Cât de des aţi văzut un tweet care nu are a două jumatate a titlului? Probabil că v-ați confruntat cu această situație destul de des, nu?

Acest lucru se datorează faptului că multe site-uri nu sunt încă optimizate pentru share-ul social, adică atunci când utilizatorii folosesc acest buton „share”, pot obţine rezultate mai puţin mulțumitoare. În mod similar, dacă doresc să dea share manual link-ului, este posibil să nu apară imaginea care să îl populeze sau modalitatea de a edita link-ul. Cu toate că puteţi edita imaginea, sau adăuga text paginii voastre profesionale, persoanele obişnuite nu au această opţiune când dau share.

Acest lucru are efectul pe termen lung de a reduce traficul general şi atenţia pe care site-ul vostru o primeşte, lucru care poate costa afacerea voastră, de-al lungul timpului.

Twitter, Facebook şi mai mult

Twitter şi Facebook sunt, desigur, reţelele de socializare principale, utilizate de marketeri, atunci când încearcă să îşi îmbunătăţească afacerea. Şi nu sunt singurii. Dacă desfăşuraţi orice activitate de e-comerţ cu accent pe consumatori, atunci trebuie să optimizaţi şi pentru Pinterest.

Pinterest este o platformă de socializare, cu o creştere rapida, cu o vizibialitate semnificativă, care s-a dovedit că duce la conversii. Persoanele cumpără lucruri pe care le văd pe Pinterest, pur şi simplu. Dar, datorită faptului că majoritatea articolelor fixate sunt de fapt refixări, conţinutul pe care îl împărtăşiţi trebuie să fie gata de share, cu un efort minim.

Căutaţi un CMS sau un plugin care vă permite să utilizaţi imagini diferite, personalizate pentru orice tip de conţinut; imagini lungi şi cu o lățime redusă functionează cel mai bine pentru Pinterest, în timp ce imaginile pătrate sunt potrivite pentru Instagram.

Concluzie

SMO este uşor de trecut cu vederea şi, din nefericire, rămâne mereu pe ultimul loc în topul priorităților. SMO poate părea un detaliu însă poate face o mare diferență.