Semne care indică nevoia de o nouă agenție SEO
Sunteți fericiți, nefericiți sau nu sunteți siguri de ceea ce faceți în materie de SEO? Unii clienți sunt entuziasmați de SEO, în timp ce alții sunt complet dezamăgiți. Multe companii, poate chiar majoritatea, au dubii cum ar fi:
– va fi profitabilă, vreodată, investiția SEO ?
– agenția SEO muncește suficient sau campania noastră este pe autopilot?
Dacă nu sunteți siguri că aveți agenția SEO potrivită, luați în considerare aceste 5 semne. Este posibil să aflați tot ce trebuie să știți:
1) Lipsa rezultatelor cuantificabile.
Ați investit în SEO pentru a genera lead-uri sau e-comerț prin traficul de căutări reale. Le-ați primit? Cât venit obțineți din lead-uri de vânzări sau e-comerț? Trendul este ascendent, descendent sau staționar? O agenție SEO reputabilă va răspunde în mod clar acestor întrebări, prin rapoartele lunare. O agenție eficientă va verifica lead-urile care duc la vânzări, pentru a se asigura că numerele raportate nu au fost umflate prin numărarea cerințelor de servicii, a tentativelor de spam, a celor ce își caută un job, prezentate drept lead-uri. Dacă agenția va arăta rapoarte neclare sau va distrage atenția cu date neimportante, precum clasamente (rankings), va ascunde rezultatele proaste, sau nu va ști să prezinte ceea ce contează, este indicat să căutați o alta agenție.
2) Rezultatele refuză să apară.
Uneori, agențiile SEO se lovesc de un perete strategic și nu mai pot progresa, chiar dacă fac un efort semnificativ. Alteori, rezultatele nu apar pentru că agenția v-a pus campania pe autopilot. Dacă ați avut o diminuare a rezultatelor în decurs de mai multe luni, un pas înțelept ar fi să angajați un consultant SEO (evident, de la o altă agenție) pentru a vă da sfaturi despre cum să vă reveniți.
3) Brusc, apar rezultate extraordinare.
Alt semn alarmant este obținerea rezultatelor prea bune și prea repede. De exemplu, dacă observați sute de mii de link-uri apărând de nicăieri, într-o anumită lună, probabil agenția folosește tactici ilegale de SEO (black hat) pentru a induce în eroare sistemul și pentru a obține link-uri ilegale. Această tactică poate duce la penalizări pe severe de la Google. Mare atenție dacă observați acest lucru.
4) Comunicare insuficientă.
Dacă agenția SEO nu poate sau nu dorește să explice modul în care procedează, activitățile în care se angajează pentru campania dumneavoastră sau se ascunde în jargon tehnic, probabil că sunteți frustrați. Este normal să vă simțiți așa – nu beneficiați de o comunicare clară. Aceste pauze în comunicare pot avea câteva motive – probabil că agenția nu lucrează îndeajuns pentru dumneavoastră; sau poate ca personalul agenției nu are același stil de comunicare cu personalul dumneavoastră. Relațiile sunt importante în SEO, deoarece majoritatea campaniilor durează ani de zile. Ca în orice relație de afaceri, atunci când comunicarea este nesatisfăcătoare și inconfortabilă, problemele devin mai greu de rezolvat, iar membrii echipelor devin sceptici. În final, acest lucru va avea un impact negativ asupra campaniei SEO și nu va duce la rezultate bune.
5) V-ați schimbat agenția.
Uneori, o agenție SEO devine nepotrivită, moment în care nu mai puteți face nimic. Aceste situații sunt adesea premergătoare schimbării agenției:
– afacerea dumneavoastră a crescut ca dimensiune și complexitate, dincolo de posibilitățile agenției;
– afacerea dumneavoastră are nevoie acum de o strategie locală intensivă, pentru care agenția SEO nu este echipată. Unele agenții sunt foarte deschise în a vă spune că relația a evoluat până la nepotrivire. Altele nu sunt atât de sincere. Dacă recunoașteți că schimbările semnificative din organizația dumneavoastră necesită o noua agenție SEO, puteți face următorul pas și puteți explora opțiunile.