La ce trebuie să vă așteptați de la o campanie SEO?
Multe dinte companiile care ni se adresează nouă sunt nemulțumite de SEO. Comentariile tipice pe care le auzim sunt:
– agenția SEO ne-a taxat o mulțme de bani, dar nu am obținut nici un rezultat;
– nu am știut ce făcea, de fapt, agenția SEO;
– am investit mulți bani și nu am obținut lead-uri sau am obținut doar câteva;
– clasificarea noastră în motoarele de căutare nu a fost îmbunătățită.
După ce analizăm fiecare situație, ajungem la același numitor comun: o discrepanță între așteptările clientului și realizările agenției SEO. Adesea, problema semnificativă apare atunci când o companie percepe SEO ca pe un fel de magie de marketing. Trebuie să înțelegem, încă de la bun început, că, deși SEO operează mai bine decât alte tipuri de internet marketing, nu este realist să pretindeți venituri de 10.000 de euro de la o investiție lunară de aproximativ 200 de euro.
Notă importantă!
În acest articol, nu menționam agențiile SEO lipsite de scrupule, care primesc banii, apoi dispar fără urmă. Ne referim la agențiile bine intenționate, competente și la clienții lor la fel de bine intenționați și competenți.
Concluzia.
Dacă aveți așteptări rezonabile de la următoarea campanie SEO, vă îmbunătățiți rata succesului cu aproape 100%. Când aveți așteptări greșite, categoric nu vă poziționați pe calea succesului.
ELEMENTELE CHEIE DE INCLUS ÎN AȘTEPTĂRILE DUMNEAVOASTRĂ DE LA SEO
1. TRAFIC VERSUS SCHIMBĂRI (TRANSFORMĂRI)
Să începem cu generalități: nu este realist să așteptați ca un program SEO să producă transformări directe. Totuși, este realist să presupuneți ca un program SEO să producă o creștere constantă a traficului. De ce? Pentru că multe lucruri care produc transformări depășesc scopul și controlul SEO. Considerați următoarele aspecte:
1) SEO nu controlează cât de ușor se navighează pe website-ul dumneavoastră;
2) SEO nu controlează cât de ușor este pentru vizitatori să completeze formularul de pe website-ul dumneavoastră;
3) cel mai important, campania SEO nu controlează cât de eficient funcționează sistemul dumneavoastră intern, cu încheiere telefonică și formulare generate, de urmărire a lead-urilor.
Pentru primele două puncte, o agenție SEO profesionistă poate oferi recomandări, dar implementarea lor depinde doar de dumneavoastră.
Pentru al treilea punct, chiar și o agenție SEO bună nu are ca scop expertizarea sau rezolvarea sistematică a problemelor din rețeaua dumneavoastră de urmărire a lead-urilor.
Miezul a ceea ce oferă o campanie SEO este generarea unui trafic calificat. O campanie SEO leagă cuvintele cheie, utilizate de persoane în căutare de produse sau servicii oferite de dumneavoastră, de conținutul website-ului dumneavoastră.
Cu cât campania este mai bună, cu atât:
a) mai mulți dintre cei care caută vă văd conținutul în rezultatele Google;
b) mai mulți navighează la website-ul dumneavoastră;
c) mai mulți telefonează sau trimit un formular web.
Agenția SEO este responsabilă pentru a) și b) și doar în parte pentru c).
2. CLASIFICAREA (RANKING) VERSUS CĂUTAREA CUVÂNTULUI CHEIE
Dacă speranțele dumneavoastră legate de SEO se bazează pe clasamente (ranking), vă aflați pe calea greșită.
Demult, rezultatele căutărilor erau monolitice: fiecare SERP (pagina rezultată ca răspuns în urma căutării unui cuvânt cheie) arăta aproape la fel pentru oricine, oriunde folosea Google.
Astăzi, fiecare persoană care utilizează Google, vede o pagina cu rezultat diferit.
Clasificarea conținutului unui website depinde de o multitudine de variabile, inclusiv de istoricul căutărilor, locația geografică și tipul de căutare (de exemplu, web, imagini, sșiri, video, cumpărături) a persoanei.
Clasificarea înaltă este un efort în zadar.
Clasificarea înaltă (atât cât poate fi ea determinată), pentru un termen ce generează trafic pe un website irelevant, este un efort în zadar.
În loc să vă concentrați pe clasificare ca și campanie KPI, ați fi mai avantajați să vă axați pe creșterea traficului și a lead-urilor. Dar cum se obțin acești KPI? Prin angajarea unei agenții SEO, care selectează o varietate de cuvinte cheie cu o probabilitate ridicată de a aduce trafic important către website-ul dumneavoastră. Aceste cuvinte cheie trebuie să formeze baza campaniei SEO. Ele vor fi selectate conform unor criterii, printre care se număra și volumul căutărilor, competitivitatea termenului, performanța prezentă a termenului și intenția persoanei implicate.
Combinația corectă dintre cuvintele cheie rezultă într-o campanie mai eficientă în mod constant, din punct de vedere al vizibilității asupra cuvintelor cheie de o importanță semnificativă pentru proiectele dumneavoastră însemnate.
3. COLABORARE VERSUS METODA “IMEDIAT”
Veți fi dezamăgiți dacă sperați să prezentați o campanie SEO unei agenții și așteptați ca ROI să abunde imediat. În ziua de astăzi, mai mult decât oricând, SEO este un efort de colaborare – iar partea bună este că, dacă veți colabora cu agenția, puteți trece în fața competiției dumneavoastră. Haideți să analizăm câteva avantaje și dezavantaje:
-
STRATEGIA
Abilitatea agenției de a selecta și optimiza cuvinte cheie corecte depinde atât de abilitatea dumneavoastră de a comunica esențialul produselor și serviciilor pe care vreți să le promovați, cât și de valoarea propusă, de motivația de a cumpăra cuvinte cheie și de diferențiatori ai cuvintelor cheie.
-
ELEMENTELE DE CONVERSIE
Dar dacă agenția SEO are succes în îmbunătățirea traficului pe website-ul dumneavoastră, ce se întâmplă? Clienții experimentați colaborează cu SEO pentru a dezvolta îndemnuri puternice la acțiune – oferte, texte convingătoare și un design ușor de folosit. Cu cât această partitură este executată mai bine, cu atât mai multe lead-uri se vor îndrepta spre dumneavoastră.
-
CONȚINUT
Scrierea unui conținut solid atât pe site, cât și în afara sa, este un fundament al fiecărei campanii SEO. Indiferent de abilitățile echipei de scriitori de text ai agenției, conținutul va suna autentic și va rezulta în conversii doar atunci când clientul oferă reacții corecte, din diverse unghiuri de abordare, pentru anumite subiecte. Clienții cu siguranță vor reacționa atunci când conținutul este credibil, util și valoros.
4. STABILIREA AȘTEPTĂRILOR CURENTE VERSUS AȘTEPTĂRILE PENTRU VIITOR
Nu vă așteptați la rezultate majore după primele câteva luni ale unei campanii noi. În primul rând, SEO nu se grăbește să producă rezultatele semnificative. Google nu reacționează imediat la diverse tipuri de îmbunătățiri SEO, indiferent de cât de strălucit sunt executate. O creștere accelerată a traficului sau a producției de lead-uri, în doar câteva luni, s-ar putea intampla, dar nu este ceva standard.
În al doilea rând, în timp ce datele încep să curgă datorită campaniei, agenția SEO le va folosi să aducă îmbunătățiri și astfel să mărească eficiența atât pe termen scurt, cât și pe termen lung. Când performanța cuvintelor cheie și a traficului web este evaluată, cuvintele cheie de o performanță ridicată vor fi scoase în evidență, cele slabe vor fi reduse, iar conținutul paginii și ofertele vor fi modificate, pentru a îmbunătăți generarea lead-urilor. În realitate, o campanie SEO care pare sa fie doar în faza incipientă în primele 6-9 luni, își ia adesea zborul în trimestrul următor.
De ce avem nevoie de SEO?
Asigurați-vă că nu cădeți în capcana speranțelor SEO iluzorii, datorate faptului că încă nu ați identificat nevoile. Înainte de a stabili așteptări, răspundeți la aceasta întrebare: de ce avem nevoie de SEO?
Ca răspuns, ar trebui să comunicați un număr de factori fundamentali unei agenții SEO, cum ar fi:
– care sunt obiectivele de creștere a venitului?
– care sunt obiectivele de creștere a numărului de clienți noi?
– care sunt obiectivele de creștere a vânzărilor la produsul principal?
– care sunt obiectivele de creștere a vânzărilor de alte produse?
– câte lead-uri de calitate produce website-ul dumneavoastră astăzi?
– care este valoarea lor?
– care este rata actuală de conversie?
– care este rata actuală de încheiere de tranzacții?
– care este valoarea clienților pe viață?
– cât de eficiente sunt actualele activități de generare de lead-uri?
– care este ROI actuală a celorlalte activități de generare de lead-uri?
Înțelegând aceste date, veți putea avea o discuție serioasă despre așteptările dumneavoastră de la o agenție SEO. De exemplu, știind dacă o campanie va produce 25, 50 sau 250 de lead-uri pe lună, agenția SEO va putea să-și facă o părere dacă acest lucru este sau nu realizabil cu bugetul respectiv. Spunând doar “ne trebuie mai multe lead-uri”, nu vă va ajuta nici pe dumneavoastră, nici pe SEO, pentru că scopul nu este vizibil. Pe de altă parte, dacă știți de ce aveți nevoie când începeți o campanie SEO, comunicați acest lucru agenției, aveți în vedere ca agenția să îl accepte și acordați campaniei timp suficient să reușească; doar atunci veți avea o serie de așteptări reale. În loc să fiți frustrați de performanța campaniei, veți avea o hartă clară, care vă va ține pe calea cea bună în anii ce vor urma.