Enter your keyword

De ce site-ul meu nu apare în rezultatele de căutare pe google?

Fac analogia unui site fără rank cu deținerea unei mașini extrem de performante care nu pornește. Arată foarte bine, dar dacă nu se poate deplasa de la punctul A la punctul B, atunci nu mergi nicăieri repede. Deci, ai puțină răbdare, fiindcă voi aprofunda puțin această analogie. De ce site-ul tău nu apare în rezultatele de căutare pe Google? Mai mult decât probabil, una dintre părți nu funcționează așa cum ar trebui. După cum observi, un site web este o mașinărie complexă de elemente integrate. Când un element prezintă probleme, afectează performanța generală. Uneori, te lasă abandonat prin pădure fără ca cineva să te mai găsească.
Vestea bună este că majoritatea problemelor ce țin de ranking nu necesită altceva decât o ajustare rapidă a website-ului.

5 Instrumente pentru a rezolva problema ranking-ului unui website pe google

Un mecanic profesionist are nevoie de unelte și cam asta trebuie să facă cineva care are un site care nu are nicio poziție pe Google. Din fericire, unele dintre cele mai bune instrumente sunt gratuite și ușor de utilizat.

#1 – Google Search Console

Ai sunat vreodată compania de cablu pentru a raporta o întrerupere și apoi ți-ai dat seama că, de fapt, cineva a deconectat cutia de cablu? Cam jenant, nu-i așa? Pentru a te asigura că nu faci și tu aceeași greșeală, Google Search Console este un bun loc pentru a începe. Acolo vei afla dacă Google ți-a găsit măcar site-ul.

  1. Site-ul a fost crawlat?
  2. Google ți-a indexat paginile?
  3. Există erori de redirecționare?

Îți recomand să configurezi un cont, să îți verifici site-ul și să monitorizezi rezultatele căutării (sau crawling-ului). La început, poate părea un pic „tehnic”, dar aici sunt câteva lucruri de bază pe care ar trebui să le verifici. Verifică erorile crawlerilor. Acestea ar putea fi motivul pentru care site-ul tău nu este clasat și nu deține nicio poziție pe Google. Remediați-le sau contactați-l pe dezvoltatorul web al site-ului pentru ajutor. Verifică dacă Google a indexat paginile site-ului tău.

Nu toate paginile sau imaginile trimise vor fi indexate, dar dacă nu se afișează nimic, probabil că ai găsit problema.

Dacă încă nu ești sigur dacă Google a găsit site-ul tău, mergi la bara de căutare și introduce numele companiei tale. Website-ul tău ar trebui să apară, dar dacă nu se întâmplă acest lucru, atunci încearcă să introduci site:yourwebsite.com. Dacă totuși nu îți poți găsi site-ul, atunci Google nu a accesat site-ul cu ajutorul crawlerilor. Nu încerca să te pripești și să remediezi orice lucru minor care apare în Google Search Console. Ceea ce cauți tu de fapt sunt problemele mari, evidente, care împiedică afișarea site-ului tău pe Google.

#2 – Verificarea Conținutului Duplicat

Presupun că niciunul dintre voi nu dorește să plagieze conținutul altui site, dar cum rămâne cu al tău? Google NU-I PLACE să vadă conținut duplicat, așa că îl ignoră. Dacă site-ul tău are imagini încărcate, cu un conținut foarte redus, atunci trebuie să te asiguri că orice text pe care îl ai pe paginile tale este unicat de restul site-ului. Copyscape este un loc bun de a compara două pagini și de a verifica dacă au conținutul duplicat.  Opiniile diferă foarte mult în acest domeniu, mai ales cu privire la procentul pe care nu trebuie să îl depăsești, dar am constatat că orice sub 70% este bine, cât timp este conținut pe site-ul meu. Nu copia conținutul altui site. Există riscul ca întregul tău site să nu mai funcționeze și să nu mai fie indexat. Nu merită riscul acesta.

#3 – Testul Google Mobile-Friendly

Cum majoritatea oamenilor au început să migreze încet-încet spre căutarea prin intermediul dispozitivelor mobile, Google și-a schimbat procesul de ranking în favoarea site-urilor mobile-friendly. Dacă site-ul tău nu se încarcă bine pe tablete sau pe telefoane (și la bine – ne referim de fapt la o încărcare rapidă), atunci vei descoperi motivul pentru care site-ul tău nu este afișat pe Google, chiar dacă îl cauți pe laptop. Testează-ți site-ul prin intermediul Testului Google Mobile-Friendly și vezi ce scor obții. Rezolvă problemele care îți apar și vezi dacă acestea îți îmbunătățesc ranking-ul.

#4 – Analizare SEO

Search Engine Optimization (SEO) (sau Optimizarea pe Motoarele de Căutare) determină cum Google îți clasifică site-ul. Cuvintele cheie pe care le plasezi în cadrul textelor tale ajută motoarele de căutare să stabilească relevanța site-ului tău pentru căutarea unui utilizator. O discuție mai aprofundată cu privire la SEO poate fi găsită în workshop-ul nostru SEO de 10 ore. Creează-ți un cont gratuit pe OnPage. O dată pe lună, acesta îți accesează site-ul cu ajutorul crawlerelor și îți vor afișa erorile care ar putea să-ți afecteze grav SEO-ul. De asemenea, există un instrument de analiză a cuvintelor cheie care îți permite să vezi cele mai răspândite fraze pentru o anumită pagină. Dacă ai un site WordPress, atunci trebuie neapărat să instalezi plugin-ul Yoast. Urmărind recomandările pe care cei de la Yoast le fac, poți să scapi de multe dintre problemele SEO.

#5 – Verificare Backlink-uri

De fiecare dată când o sursă externă redirecționează către conținutul tău, aceasta îi oferă site-ului tău o mică creștere în ceea ce privește pagina de căutare. Dacă ți-ai rezolvat toate problemele legate de funcționalitate și ai optimizat în mod corespunzător conținutul care se află pe site-ul tău, atunci este posibil să fie nevoie să îți promovezi site-ul web. Timpul, conținutul și promovarea sunt ceea ce determină un site să se claseze pe primele poziții pe Google.

Folosește Backlink Checker de la Small SEO Tools pentru a vedea câte URL-uri sunt redirecționate către site-ul tău web.

Poți spori numărul de backlink-uri prin promovarea site-ului tău pe rețelele sociale sau prin înscrierea la diverse forumuri care să aibă legătura cu industria site-ului tău. Elaborează o campanie prin e-mail care să distribuie link-uri către articolele și paginile site-ului tău. Încurajează-i pe utilizatori să distribuie sau să salveze la favorite materialele tale. Acest link ar putea avea un impact semnificativ asupra unui site care nu este bine poziționat pe Google.

Când să Angajezi un Expert pentru a-ți Rezolva Problemele Legate de Ranking-ul pe Google

Când toate celelalte metode eșuează, ar fi necesar să te adresezi unui profesionist. Haideți să ne reîntoarcem puțin la analogia noastră cu acea mașină. Unii oameni plătesc un mecanic pentru a evalua situația înainte de a decide dacă pot remedia singuri mașina. Deci, dacă ai un site web care nu este clasat pe Google, îți recomandăm să iei în considerare și posibilitatea de a apela la un profesionist. Ei pot evalua problema și pot vedea dacă este ceva simplu sau chiar una dintre aceste of  3 Cauze Ciudate Pentru Care Site-ul Tău Nu Avansează pe Google.   În acel moment, poți decide dacă vrei să lucrezi singur la reparații sau dacă merită mai degrabă să dai bani pentru ca treaba să fie rezolvată de către un expert.