Enter your keyword

De ce SEO trebuie să facă parte din strategia dvs. de PR

De ce SEO trebuie să facă parte din strategia dvs. de PR

De ce SEO trebuie să facă parte din strategia dvs. de PR

PR sau Public Relations este aceea parte a marketingului și comunicării ce implică transmiterea mesajului clientului, companie sau persoană către cei ce ar putea fi interesați de mesajul lor. Este acel proces specific, acea punte de comunicare între o entitate și publicul său.

seo blog image

Alături de celelalte domenii ale marketingului PR-ul contribuie și el la același scop comun și anume de a crea o imagine clară și coerentă a afacerii sau companiei tale.

De ce SEO și PR trebuie să fie împreună?

În mod surprinzător un număr destul de mare de companii de PR tratează SEO ca pe o componentă opțională a strategiei lor și nu îi acordă nici prea mult timp și nici prea multă importanță. Din nefericire pentru aceștia SEO trebuie să facă parte în mod obligatoriu din strategia PR a oricui. PR-ul creează mesajul, dar pentru a-l transmite către public are nevoie de un canal de transmitere. Cel mai important canal de azi este Internetul, drept urmare principala modalitate prin care mesajul tău poate ajunge la publicul țintit este prin intermediul acestuia.

Dacă site-ul clientului sau al tău nu funcționează cum trebuie atunci mesajul nu va ajunge unde trebuie, în schimb concurența ta care aplica SEO va transmite propriul mesaj convertind clienții ce ar fi putut fi ai tăi.

Ce și cum să faci?

În primul rând trebuie să faci o evaluare cât mai exactă a metodelor tale de diseminare a informației. Folosește Google Search Console sau alte variante de instrumente ce te pot ajuta să creezi o imagine completă asupra SEO-ului aplicat de tine. Trebuie să știi de la bun început că pentru ca strategia SEO aplicată în cadrul PR trebuie să pornească de la elementele de baza ale SEO: securitate, ușurarea procesului de indexare pentru motoarele de căutare și viteză.

Acestea trebuie să fie punctele esențiale pe care trebuie să le verifici și să le optimizezi cât poți de mult pentru a putea fii competitiv și munca pe care o faci să creeze rezultate reale.

Apoi încearcă să ataci următoarele puncte sugerate de noi alături de optimizarea și celorlalte elemente pe care auditul site-ului tău le va găsi defectuoase sau insuficiente.

Construiește o imagine prestigioasă (authority)

Pentru ca vocea ta să fie auzită, drept urmare pentru ca partea de PR a imaginii tale să funcționeze la parametrii optimi trebuie să faci tot posibilul să te situezi pe o poziție de prestigiu. Trebuie să demonstrezi că ești demn de încrederea, că ceea ce spui contează și că informațiile transmise sunt corecte și pe cât posibil aduc măcar o picătură de noutate în marea de informații deja existente.

Așa cum se spune în limbajul SEO trebuie să țintești spre ați crea „authority” adică prestigiu, să devii o voce care să conteze cu adevărat în domeniul tău. Iar acest fapt îl poți obține numai dacă vei reuși să oferi servicii de înaltă calitate, să răspunzi rapid solicitărilor clienților, dar și s le furnizezi maximum de informații atunci când au nevoie de ele. Autoritatea într-un anumit domeniu se obține prin atragerea încrederii publicului în primul rând.

În loc să te agăți de obținerea a câtor mai multe click-uri către pagina ta, concentrează-te mai degrabă pe creșterea prestigiului.

Respectă toate recomandările Google

Există un set de bune practici stabilite de Google pentru a fi respectate de către toți webmaster-ii. Acestea apar cu titlul de recomandări, dar este deja un fapt știut de către toți experții SEO că acestea sunt de fapt parte componentă a algoritmilor de căutare ai Google.

Poate printre cele mai importante dintre acestea este aceea că un site trebuie să poată fi folosit și citit la fel de bine indiferent de terminalul de pe care este accesat. Adică site-ul tău trebuie să fie adaptat inclusiv terminalelor mobile de tip telefon smart, tabletă, etc.

În plus față de acest aspect important va trebui să te asiguri că respecți toate bunele practici existente atât pentru SEO, cât și pentru PR pentru că doar așa vei putea să îți câștigi și păstrezi reputația. Așa că ai grijă:

  • Să ai un site securizat complet pentru că acest aspect nu mai este deloc opțional;
  • Încearcă să găsești cea mai bună variantă pentru a transmite instrucțiuni sau ghiduri cât mai rapid și ușor de înțeles către publicul tău: folosește material video explicativ sau infografice;
  • Optimizează site-ul pentru căutările de tip voce pentru că acest tip nou de căutare prinde o amploare din ce în ce mai mare în special pe telefoanele smart;
  • Creează conținut interesant, informativ și care să aducă fie informații noi, fie puncte de vedere proaspete asupra unui anumit subiect.

Creează conținut în colaborare

Una dintre cele mai eficiente metode a crea conținut care să fie cât mai avantajos pentru companie este să creezi un conținut ca rezultat al colaborării dintre SEO și PR. Încearcă pe cât posibil să incluzi cuvintele cheie importante atât în conținutul SEO, dar și în mesajele și comunicatele de presă și alte materiale PR. Vei putea astfel să întărești imaginea companiei și să creezi căi mai ușoare de recunoaștere a brandului.

Prezența pe site-urile potrivite îți va consolida imaginea

Crearea de link-uri de la alte site-uri către tine constituie unul dintre principalii factori ce sunt luați în considerare de motoarele de căutare în clasarea unui site în SERP. Totuși pentru ca acest lucru să conteze în favoarea, ci nu în defavoarea ta va trebui să te asiguri că site-urile respective sunt de calitate. Cu cât acestea sunt mai importante și mai prestigioase în domeniul tău cu atât valoarea lor va fi mai mare pentru tine.

Acesta este un punct extrem de important în legătura dintre SEO și PR pentru că PR-ul este cel ce poate facilita crearea și existența acestor link-uri. Implicându-te în evenimentele legate de domeniul tău, având o prezență constantă la diversele dezbateri pe teme specifice acestuia, atât online cât și fizic poate fii de un real ajutor pentru SEO pentru creează disponibilitate din partea ta și arată implicare. Apoi atragerea diverselor publicații, chiar mici și locale, dar relevante pentru ceea ce faci în a prezenta diverse servicii, produse sau anumite lansări ale companiei tale te poate din nou ajuta să creezi linkuri externe către site-ul tău.

CONCLUZIE

SEO trebuie să facă parte din toate strategiile ce implică marketingul pentru că, așa cum am spus la început, Internetul este principalul instrument cu ajutorul cu care lumea intră în contact cu informațiile existente. Presa scrisă este aproape dispărută, iar TV-ul este folosit de o parte din ce în ce mai mică a populației, drept urmare Internetul este la ora actuală principala unealtă de informare existentă. Cu ajutorul terminalelor mobile oricine poate accesa oricând și oriunde orice are nevoie la momentul respectiv, așa că orice companie trebuie să aibă în vedere beneficiile unei optimizări de site eficiente.

No Comments

Post a Comment

Your email address will not be published.