De ce eșuează campaniile SEO cu buget redus?
În cadrul companiilor, alocarea unui buget redus serviciilor SEO este un prim pas către eșec. Deși un buget de €100 – €200/lună pentru SEO poate părea prea mult, în realitate nu este așa. Iată de ce:
1. MATERIALE INSUFICIENTE
SEO presupune mai multe activități: dezvoltare strategica, istoric, instalare și întreținere, cercetare asupra cuvintelor cheie, copywriting, outreach, tracking și multe altele. Un buget inițial redus nu va fi îndeajuns pentru a progresa, chiar dacă strategia adoptată (în cazul în care aceasta există) este bună.
2. IMPACTUL (INVESTIȚIA INIȚIALĂ) SCADE ÎN TIMP
Chiar dacă o campanie ieftină repară lipsurile evidente (spre exemplu, adaugă titluri unice fiecărei pagini web), vor apărea treptat reparații mai dificile, prin urmare și costuri adiționale ridicate. O campanie SEO reală va fi eficientă un timp mai îndelungat; cu o investiție redusă, efectul va fi contrar.
3. CERCETARE SLABĂ SAU INEXISTENTĂ ASUPRA CUVINTELOR CHEIE
Este nevoie de mult timp și de analize speciale pentru a selecta cuvinte cheie cu un efect potrivit. Utilizarea cuvintelor cheie necorespunzătoare reduce din start valoarea campaniei. În anumite cazuri, agențiile cu servicii SEO ieftine vă vor propune să includeți un număr redus sau chiar zero de cuvinte cheie, pentru că vor considera bugetul alocat prea mic pentru a analiza în mod adecvat aceste cuvinte.
4. LIPSA BUGETULUI PENTRU CONȚINUT
În ziua de astăzi, majoritatea conexiunilor de înaltă calitate sunt atrase de un conținut relevant, atât de pe site-ul clientului, cât și de pe o gama larga de site-uri similare. Această activitate necesită aplicarea unei strategii asupra conținutului, copywriteri și editori experimentați și o rețea vastă de publicare. Având în vedere aceste lucruri, €100/lună nu sunt îndeajuns pentru a prezenta un conținut calitativ.
5. LINK-URI INADECVATE
Campaniile ieftine ajung adesea să recurgă la tehnici dubioase și, evident, greșite, atunci când nu pot aloca suficient buget construirii link-urilor eficiente. Acumularea link-urilor de o calitate redusă duce, mai degrabă, la neajunsuri, decât la o contribuție asupra procesului SEO, astfel punând clientul într-o situație delicată atunci când recurge la serviciile altei agenții.
6. EXPUNEREA LA SEO ILEGAL (black hat)
În lumea afacerilor, fondurile insuficiente duc la tentația de a economisi orice și de a ținti spre rezultate rapide. Discutăm deseori cu firme care au ales un SEO ieftin și aflăm ca au fost penalizate de către Google sau riscă să fie penalizate. Într-adevăr, SEO ilegal poate apărea și la nivelul companiilor mari, cu fonduri suficiente. Cu toate acestea, credem că șansele ca acest lucru să se întâmple cresc atunci când bugetul scade.
7. LIPSA FONDURILOR PENTRU SEO DE BAZĂ
În cursul unei campanii SEO, anumite cheltuieli sunt inevitabile – costul anual de înnoire a listei de clienți, distribuirea materialului PR, tehnici de copywriting etc. În cazul campaniilor ieftine, banii care ar trebui cheltuiți pe aceste lucruri rămân agenției. Astfel, agenția obține un bonus, în timp ce compania rămâne fără lista de clienți, comunicate de presa și conținut de calitate.
8. LIPSA CONSULTANȚEI
Unul dintre cele mai valoroase servicii livrate de SEO este consultanța continuă, care ajută clientul să stabilească strategii, să distribuie conținutul și să evalueze rezultatele. Totuși, acesta este chiar genul de serviciu pe care cele mai multe companii SEO ieftine nu îl oferă.
9. LIPSA PROFUNZIMII
Clienții presupun că un buget SEO mai mic înseamnă și un risc redus. De fapt, se întâmplă exact opusul. Mai mult, o agenție SEO mică, operând ieftin, nu are nicio poziție puternică pe piață; dacă pierde unul sau doi angajați, probabil că performanța și calitatea firmei vor avea de suferit, existând și cazuri în care compania dispare intru-totul.
CARE ESTE BUGETUL ADECVAT?
Acum, dacă €100 nu sunt suficienți, atunci care ar fi bugetul adecvat? Răspunsul depinde de numeroși factori, printre care se numără și:
- cât de competitiv este domeniul afacerii dumneavoastră;
- câte cuvinte cheie ar trebui folosite;
- cât de pregătită este pagina dumneavoastră web pentru SEO
- calitatea profilului de legătura existent
- agresivitatea obiectivelor campaniei dumneavoastră.
Dacă sunteți realiști puteți presupune că veți avea nevoie de un buget de câteva mii de euro sau chiar mai mult, pe lună, pentru a obține rezultate considerabile, într-un timp rezonabil. O agenție SEO reputabilă vă va ajuta sa alegeți o campanie pe măsura bugetului și nevoilor dumneavoastră.
DE CE AU INCREDERE COMPANIILE IN CAMPANII SEO DE €100?
SPERANȚE NEREALISTE
Chiar așteptați mii de vizitatori noi și o grămadă de link-uri spre site-ul dumneavoastră, pentru doar €100/lună? Internetul este scena unei competiții acerbe, iar pentru a fi nr. 1, sau măcar pe prima pagină, este posibil să cheltuiți mii de euro pe lună.
NU CONSIDERAȚI ORICE ACTIVITATE CA FIIND FOLOSITOARE
Mulți dintre cei care vând pachete SEO ieftine fac anumite lucruri, dar nu esențialul. De exemplu, achiziționarea link-urilor și marketing-ului conținutului sunt unele dintre componentele esențiale ale SEO, dar, datorită costurilor ridicate, nicio agenție nu le va putea realiza la un preț mic.
SUNTEȚI DEZINFORMAȚI DATORITĂ STUDIILOR ERONATE
O creștere în trafic de 4000% poate fi spectaculoasă, dar nu ar trebui să vă mire. Dacă ați pornit de la zero, o astfel de creștere nu este deloc remarcabilă. Pentru a sublinia valoarea unei campanii, cifrele mari, scoase din context, nu trebuie să vă impresioneze.