Enter your keyword

Cum să utilizați Google Analytics pentru a îmbunătăți performanța SEO

Cum să utilizați Google Analytics pentru a îmbunătăți performanța SEO

Cum să utilizați Google Analytics pentru a îmbunătăți performanța SEO

Există foarte multe instrumente ce vă pot ajuta în SEO, dar poate că Analytics este cel mai eficient și complex. În ciuda acestui fapt, datorită în principal complexității sale lumea se ferește în general de acest instrument de măsurare. Analytics este însă unul dintre cele mai importante elemente pe care le poți avea alături de tine atunci când vrei să construiești o strategie de optimizare care să se adreseze clar problemelor sau minusurilor existente deja. Cu toții știm că scopul unui motor de căutare deja declarat de Google de atâtea ori este să mulțumească utilizatorul prin a-i oferi rezultate rapide, corecte și exacte. Google Analytics îți arată ție, om de marketing sau SEO cum interacționează utilizatorul cu site-ul tău și astfel îți furnizează punctele de plecare ale optimizării.

google analytics seo

Folosirea lui Google Analytics nu este atât de dificil pe cât pare și cu câteva mici lămuriri și explicații acesta poate fi folosit chiar și de cei mai puțin pregătiți în acest domeniu. Mai jos sunt câteva mici sfaturi legate de cum puteți folosi acest instrument al Google pentru a vă îmbunătății proiectele SEO. 

Ce este Google Analytics?

Google Analytics este un instrument de analiză și măsurare a traficului de pe o pagină web. Acesta pune la dispoziția utilizatorului n u numai analiza unui site, dar poate genera și rapoarte pentru a fi mai ușor de urmărit și monitorizat. 

Cum funcționează Analytics?

Rapoartele furnizate de Analytics au două aspecte: factorul măsurat și cifrele rezultate per parametru. Adică dacă vei analiza toate landing page-urile vei avea o coloană cu liniile fiecărei landing page, apoi în dreptul fiecărei cifre măsurate pentru fiecare parametru. Poți adăuga mai mulți factori de măsurare pentru a avea p imagine mai detaliată a respectivului eșantion de vizitări.

Informația primită în raport se poate segmenta și mai mult sau se poate filtra în așa fel încât să pot vedea exact acea bucată din raport care te interesează la un moment dat. 

Metode prin care Analytics vă ajută cu SEO

Primul lucru pe care trebuie să îl faci În Google Analytics este să sincronizezi Google Search Console cu Analytics. Desigur ca vei avea acces la date și fără această sincronizare, dar la un set standard și nu la întreaga imagine amănunțită a site-ului tău. Search Console îți dă acces la acele cuvinte cheie pe care le folosesc vizitatorii tăi pentru a ajunge la tine. Prin sincronizarea celor două instrumente vei avea imaginea completă asupra a ceea ce trebuie optimizat.

Apoi va trebui să setezi în Analytics și scopurile tale SEO, care se numesc chiar Goals. Ceea ce este important este să afli nu numai care este traficul tău organic, dar și de unde vine acesta, care este calitatea sa din punctul de vedere al marketingului. Poți măsura acest lucru creând o pagină dedicată pe site special pentru măsurarea conversiei, care va fii evident NOFOLLOW pentru a nu fi indexată. Această pagină trebuie să fie legată de acele pagini care conțin un formular sau posibilitatea abonării.  Ea te va anunța pe tine de fiecare dată când un vizitator completează un formular de abonare sau înscriere și apasă și butonul submit. Din punctul de vedere al Analytics și al măsurătorilor făcute de acesta pentru tine va fi extrem de relevant pentru că vei știi exact cine și de unde vin acei clienți convertiți.

Pentru că tot ceea ce ține de SEO în pare parte se referă la traficul provenit din căutările organice este important să verifici acei parametrii din Google Analytics care se referă exact la acei vizitatori proveniți din traficul organic.

Un instrument extrem de valoros este și Content Drilldown ce analizează conținutul paginilor non-sale, adică cele de tipul articole sau postări pe blog. Cu ajutorul acesteia vei descoperi care sunt acele pagini de conținut ce trebuie ajustate. În plus, vei putea să creezi conținut nou pe baza acelor pagini care reies a fi cele mai interesante și acre au cel mai mare trafic organic.

Folosește-te de instrumentul „annotations”. Acesta te va ajuta să marchezi în timp momentul la care ai efectuat diversele optimizări și astfel vei putea vedea clar dacă acestea au avut vreun impact asupra poziției tale în SERP sau nu.

Folosește-te de selecția Multi-Chanel Funnels > Assisted Conversions pentru a găsi acele landing pages care îți aduc cu adevărat conversii. Google Analytics ia în considerare ultima accesare a unui vizitator. Dacă să spunem că cineva a avut nevoie să găsească „cărți limba engleza 5- 8 ani” și a vizitat pagina ta acum o săptămână. După care azi a căutat „cărți limba engleză preșcolari”, el va veni pe pagina ta pentru că deja te-a vizitat o dată și i-a plăcut și acum va lua decizia de a se înregistra pe site-ul tău pentru a putea cumpăra mai ușor atunci când va avea nevoie. Analytics va considera acesta un rezultat organic, dar el este unul fals, pentru că persoana respectivă cunoștea ce vinzi și poate nu sesiunea aceasta a convins-o, ci mai degrabă cea dinainte. Accesând secțiunea de Assisted Conversions vei putea stabili tu care este intervalul de timp ce trebuie să fie luat în considerare pentru o anumita conversie.

O altă modalitate de a îmbunătății experiența utilizatorilor este prin a crea alerte pentru diverse evenimente deosebite. Creează una dintre aceste alerte pentru erorile de tipul 404 – not found. Analytics te va anunța atunci când există o anomalie în apariția acestor erori. Vei putea alege la câte asemenea mesaje pe zi sau altă unitate de timp să te anunțe. Nu uita să iei în considerare că acestea depind foarte mult de numărul de pagini pe care le are site-ul tău, cu cât sunt mai multe cu atâta ai șansele de a primi mai multe asemenea erori doar pentru simple erori de tastare din partea utilizatorului. Este o unealtă foarte bună pentru a analiza și preîntâmpina acest gen de situații frustrante pentru cel ce vizitează pagina ta.

Concluzie

Poate că cea mai mare problemă a celor ce se ocupă de optimizare, SEO, este imposibilitatea de a măsura exact ce anume a creat o problemă în meseria lor. A fost o modificare de algoritm sau poate a fost o scăpare a lor sau poate este ceva ce nu are legătură nici cu un factor, nici cu celălalt, ci poate are doar treabă cu o modificare de comportament al utilizatorului. Instrumentele de analiză și măsurare de tipul lui Google Analytics îi ajută pe aceștia să găsească un sens în diversele urcușuri și coborâri a fluxului de vizitatori organici, să dovedească creșterile create prin munca lor și să facă un plan coerent pentru viitor.

No Comments

Post a Comment

Your email address will not be published.